Inici  /  Noticies   /  Estrena del documental “Muntem una ràdio?” Produït amb Ràdio Associació de Catalunya

Un documental sobre la història dels pioners de la ràdio encapçalats pel manlleuenc Eduard Rifà i Anglada

L’estrena s’inclou en el programa d’activitats que Ràdio Associació de Catalunya ha impulsat per celebrar la commemoració centenària.

L’Auditori de la Fundació Antiga Caixa Manlleu acollirà divendres, 27 de setembre, a les 19.00 h, l’estrena del documental “Muntem una ràdio?”, un projecte audiovisual que incideix en una història que s’inicia fa 100 anys i que reflecteix la determinació d’un grup d’emprenedors. La peça és una producció de Ràdio Associació de Catalunya i del Museu del Ter, amb la col·laboració de la Fundació Antiga Caixa Manlleu.

El documental té una durada de 45 minuts i -mitjançant testimonis i documents visuals-  explica el context històric i la situació dels pioners a l’hora de decidir la instal·lació de les diverses emissores projectades, en especial Ràdio Barcelona (EAJ1) i Ràdio Associació (EAJ15). Els èxits i entrebancs no s’entenen sense aquesta situació personal i les decisions que es van prendre pràcticament a diari.

Un dels principals pioners i l’ideòleg absolut dels inicis de la radiodifusió a Catalunya és l’empresari tèxtil i entusiasta de les noves tecnologies Eduard Rifà i Anglada (Manlleu 1882 – Barcelona 1938). És fundador de l’Associació Nacional de Radiodifusió, de Ràdio Barcelona , d’EAJ15-Ràdio Associació, Ràdio Girona i Ràdio Lleida, i president de Caixa Manlleu del 1930 al 1938.

El documental “Muntem una ràdio?” compta amb la participació de:

• William Matthew Maddock Saint Noble, net de Royston Saint Noble
  • Carles García, director del Museu del Ter
  • Blanca Deu i Molas, besnéta d’Eduard Rifà
  • Josep Maria Solé i Sabaté, historiador
  • Gonçal Bonhomme, president de Telecos.cat
  • Margarida Moles, periodista i documentalista de Ràdio Associació
  • Francesc Canosa, periodista i autor del llibre
  • Jordi Margarit, president de Ràdio Associació (1998-2024)

Direcció i guió: Margarida Moles
Realització: Xef Vila / Espai Vital

Data estrena: 27 de setembre de 2024
Hora: 19.00 h
Lloc: Auditori de la Fundació Antiga Caixa Manlleu (Carrer del Pont, 16. Manlleu)

El documental es presentarà també en altres poblacions i, a finals d’any, es podrà trobar a internet  a través de diverses plataformes.