Reconstruint els pisos de can Garcia

catàleg CanGarcia_imatge

Autors: Miquel Casanovas, Pere Casas, Carles García
Editat per:Museu del Ter
Any: 2024
Nombre de pàgines: 123

El darrer dels dos blocs de can Garcia a Manlleu es va enderrocar el juliol de l’any 2021. La desaparició dels dos grans blocs fou una bona ocasió per exercitar la memòria col·lectiva. Els seus veïns, els que hi van viure, volien acomiadar-se de la que fou casa seva més enllà de l’estigma i els prejudicis que la mirada externa sovint hi havia projectat. Aquest fou l’objectiu de l’exposició “Reconstruint el pisos de can Garcia” que va néixer d’aquesta demanda dels antics veïns, primer a través de l’Associació de veïns del Barri de l’Erm i posteriorment organitzats en la Comissió de veïns de can Garcia. Totes les històries recollides, recursos documentals, fotogràfics, audiovisuals queden ara recollits de forma definitiva en aquest catàleg digital consultable en obert i en línia a la web del Museu del Ter. El catàleg compta amb una introducció a càrrec de Miquel Casanovas titulada “Can Garcia ja no es veu, però hi és”. Casanovas és membre de l’Associació de Veïns del Barri de l’Erm i un dels impulsor d’aquest treball.